Ewidencjonowanie czasu pracy z uwzględnieniem pracy zdalnej

Ewidencję czasu pracy musi prowadzić każdy pracodawca zatrudniający pracowników. Jest wiele możliwości ewidencji i kontroli czasu pracy, kiedy pracownicy pracują w biurze. Jakie możliwości kontroli czasu pracy pracowników ma pracodawca przy pracy zdalnej?

Test na COVID finansowany przez pracodawcę – co ze składkami do ZUS i podatkiem?

Załóżmy, że pracodawca chce sfinansować pracownikom test na koronawirusa (ze środków obrotowych albo z funduszu socjalnego). Czy taki wydatek może być zwolniony ze składek ZUS i z podatku?

SĘDZIA WYJAŚNIA: Brak zastępcy szefa może spowodować upływ terminu na „dyscyplinarkę”

Kodeks pracy wyznacza pracodawcy miesięczny termin na podjęcie decyzji o dyscyplinarnym rozwiązaniu umowy o pracę z powodu ciężkiego naruszenia obowiązków przez pracownika. Pozornie prosta regulacja czasem sprawia jednak wiele problemów, które niejednokrotnie były rozwiązywane przez Sąd Najwyższy. Sprawdźmy więc, jak SN zapatruje się na ten termin – na co warto tutaj uważać.

Płyny do dezynfekcji w firmie a przychód pracowników

W ostatnim epidemicznym czasie wielu pracodawców przekazuje nieodpłatnie pracownikom środki ochrony zdrowia, które mają zapobiegać zarażeniu COVID-19 (mydła, płyny, kremy do rąk i inne środki dezynfekcyjne). Czy pracownik uzyskuje wówczas przychód do opodatkowania? Sprawdźmy stanowisko organów skarbowych.

Płaca minimalna w 2021 roku wyniesie 2.800 zł brutto dla pełnoetatowców

Potwierdziły się ostatnie przewidywania co do wysokości płacy minimalnej w przyszłym roku. Ostatecznie Rada Ministrów ustaliła ją na poziomie 2.800 zł brutto w przypadku pracownika zatrudnionego na pełnym etacie.

PIP przypomina o nowych obowiązkach pracodawców, którzy delegują pracowników do pracy w Polsce

Państwowa Inspekcja Pracy poinformowała na swojej stronie internetowej, że 4 września 2020 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ustawy z 10 czerwca 2016 r. o delegowaniu pracowników w ramach świadczenia usług. Nowe regulacje prawne nakładają na pracodawców dodatkowe obowiązki, niezależnie od wymagań, które nakładały dotychczasowe przepisy w tym zakresie.