Czy wypowiemy pracownikowi kategorię zaszeregowania?

PYTANIE: w związku opublikowaniem rozporządzenia Rady Ministrów zmieniającym rozporządzenie w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych Dz.U. poz. 1102, zaszła konieczność zmiany regulaminu Wynagradzania obowiązującego w naszym Urzędzie. Stąd pytania:

1. Czy w związku ze zmniejszeniem ilości kategorii zaszeregowania z XXII na XX w rozporządzeniu, można pozostawić XXI I XXII kategorię zaszeregowania w Regulaminie wynagradzania do dyspozycji Pracodawcy, uwzględniając oczywiście zmianę wysokości widełek płacowych.

2. Czy pracownikowi można obniżyć kategorię zaszeregowania, tak by jego wynagrodzenie mieściło się w "nowych" widełkach płacowych (zmiana kategorii nie obniża "rozpiętości" wynagrodzenia jakie przysługiwało dotychczas pracownikowi).

Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Doradca kadrowego. Prawo pracy w praktyce
zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Zapomniałeś hasła ?

kliknij tutaj

Zostań subskrybentem publikacji Doradca kadrowego. Prawo pracy w praktyce

ZOBACZ OFERTĘ