Stanowiska samorządowe muszą odpowiadać określonym w przepisach
Pracodawca samorządowy chce utworzyć stanowisko pełnomocnika ds. energetyki i awansować na nie długoletniego pracownika (obecnie inspektora). Jak prawidłowo określić wymagania kwalifikacyjne w regulaminie wynagradzania, skoro typowany pracownik nie ma wykształcenia wyższego? Czy mogę w wymaganiach kwalifikacyjnych umieścić to stanowisko w kategorii stanowisk urzędniczych powyżej inspektora, ale wskazać 2 rodzaje wymagań – np. wyższe z 2-letnim doświadczeniem lub średnie z 5-letnim doświadczeniem? Czy tworząc regulamin wynagradzania, pracodawca ma pełną swobodę na tworzenie stanowisk i określanie ich wymagań, a także widełek płacowych dopasowanych do konkretnych zmian w regulaminie organizacyjnym?
Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Doradca kadrowego. Prawo pracy w praktyce
zaloguj się
Zapomniałeś hasła ?
Zostań subskrybentem publikacji Doradca kadrowego. Prawo pracy w praktyce