Niecały pobyt pracownika w delegacji uznać można za czas pracy
Podróż służbowa oznacza wykonywanie zadań służbowych poza stałym miejscem pracy pracownika. Składa się z przejazdów, realizacji samego zadania zleconego przez pracodawcę, pobytu „bezproduktywnego” w miejscowości docelowej, często noclegów. W kontekście czasu pracy jest o tyle specyficzna, że może wręcz w zdecydowanej większości nie wiązać się z typową pracą, jej czas może również w dużej mierze przypadać poza zwykłym czasem pracy danej osoby. Niesie to za sobą pewne utrudnienia w zakresie rozliczania czasu pracy w jej trakcie oraz wpływu podróży na okresy gwarantowanych minimalnych odpoczynków.
Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Doradca kadrowego. Prawo pracy w praktyce
zaloguj się
Zapomniałeś hasła ?
Zostań subskrybentem publikacji Doradca kadrowego. Prawo pracy w praktyce