Nowe przepisy o oskładkowaniu zleceń mogą powodować problemy
Zleceniobiorca będzie musiał zadeklarować płatnikowi, czy ma równoległą umowę zlecenia zawartą z innym podmiotem, a jeśli tak – to czy przychód osiągany z tej równoległej umowy jest równy czy niższy od płacy minimalnej. Pomyłka w tym zakresie będzie oznaczała konieczność korekty rozliczenia (zarówno wtedy, gdy zleceniobiorca został ubezpieczony, choć nie powinien, jak i wówczas, gdy nie podlegał składkom, choć musiał). Poza tym, nie zawsze będzie możliwe precyzyjne ustalenie dochodu – np. w przypadku stawki godzinowej. Możemy więc spodziewać się wzrostu liczby przypadków, gdy ZUS będzie nakazywał dokonanie korekty.
Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Doradca kadrowego. Prawo pracy w praktyce
zaloguj się
Zapomniałeś hasła ?
Zostań subskrybentem publikacji Doradca kadrowego. Prawo pracy w praktyce